5 Nisan 2013 Cuma

"Tanrı Gerçekten Kaliteli Müzik Seviyor Olmalı"






Bugün günlerden 5 Nisan.

Bugün,benim grunge kralımın,Kurt Donald Cobain’in ölüm yıldönümü.Ve tamıtamına ölümünden bu yana 19 yıl geçmiş…
Evet,ben Kurt’u hiç görmedim aslında,onunla hiç konuşmadım,konserlerde attığı penalarını  ya da tişörtlerini  yakalayan kişi olmadım,bana hiç gülümseyip göz kırpmadı ya da imzasını alamadım.Hatta öldüğü sene daha dünyaya bile gelmemiştim.

Fakat ilk kez ‘the man who sold the world’ şarkısı dinlediğim anda içimde tuhaf,anlaşılmaz bir mutluluk hissettiğimi hatırlıyorum.Daha önce hiç bu kadar muhteşem bir şey duymamıştım.Bilirsiniz aslında hayattaki sizin için gerçekleşmesi imkansız olan mucize,daha da basite indirgersek en sevdiğim pasta olan çikolatalı pastamı yemek gibiydi.Şarkı hiç bitsin istememiştim.

Onun fotoğraflarına baktığımda,konser videolarını izlediğimde gözüme çarpan ilk şeyler gülüşü ve espri yaptığı zamanlardaki muzip bakışlarıydı.Tüm bunları her görüşümde içim cız ediyor.Nasıl bu kadar harika bir insan kendi canına kıyabildi?Nasıl bu kadar yaratıcı bir insan kendi deyişiyle ‘yanıp’ gitti?

Ben Kurt’u neden mi bu kadar çok seviyorum?Yanıtı gayet basit aslında:Hayatımda hiç onun kadar içten,onun kadar sahtelikten uzak ve onun kadar mütevazi başka bir sanatçı görmedim.

Tanrı aşkına bir düşünün.Onun zamanında hangi sanatçı düşüncelerini,hayat felsefesini bu kadar açıkça,korkusuzca dile getirebildi?Kim şöhret  ve parayı umursamadan sadece “iyi müzik yapmayı” seçebildi?Milyon dolarlar kazanıyor olmasına rağmen yırtık kotlar,salaş hırkalar ve kirli tişörtlerle röportajlar,konserler verdi?Dediğim gibi bu adamın tek derdi sevdiği müziği yapmaktı ve başka hiç kimse yine onun deyişiyle “bu boktan hayatı” onun kadar alaya almadı.

Bugün,Kurt’un ölüm yıldönümü.Belki 19 yıl önce bugün ona bir şeyler çok fazla geldi.Belki  sahtelik belki anlaşılmamak belki de nefes alamamak.Kim ne derse desin genç yaşında ölen grunge efsanesinin en basitinden oluşturduğu yaşam felsefesini tüm nesiller bilmeli.Ben onu bahsettiğim tüm bu sebepler yüzünden çok seviyorum işte.

Biliyorum ki onun kadar içteni bir daha gelmeyecek.

Çünkü aslında dedikleri kadar doğru:”Tanrı gerçekten kaliteli müzik seviyor olmalı…”

-cobainzamanı

1 yorum: